Thursday, June 2, 2016

Meningslösa uppgifter.

Det finns många ordstäv för att göra meningslösa saker. Sminka en gris är min favorit. Just nu är det en hel del sminkning som pågår. Lite som att gräva en grop i ett par timmar för att sen fylla igen den.
Visst de som vill ha uppgiften gjord tror ju att man gör dem en tjänst. Men det är mest för att de inte förstår vad som krävs i det stora hela. T.ex skicka ut förfrågningar till festivaler en vecka innan festivalen känns väldigt meningslöst. Men det är lite som Adée säger i slutet av sin show. Hoppet är det sista som lämnar människan.
Frågan är om jag ska sätta mig och skriva det där mailet. Det kommer säkert ta 20 min. Det kommer med 99.9% säkerhet inte leda någonstans. Jag vet att jag skulle kunna göra något bättre och mer produktivt för artisten istället. Samtidigt kommer artisten alltid tänka om vi skickade det där mailet så kanske jag var en av de där 0,1% som bara hände.

No comments:

Post a Comment