Tuesday, April 5, 2016

När kommer motreaktionen

Jag vidare befordrade den här bilden på min facebook här om dagen

Har ingen aning om David har sagt det där. Men det stämmer allt som har en reaktion har en motreaktion. Även Nirvana var en motreaktion på den slicka tighta musiken som gjordes i Los Angels av pudelband.

Just nu undrar jag faktiskt när motreaktionen med begåvade artister verkligen kommer. Avicci la ned nu förra veckan vilket borde vara en sign för att den värsta EDM skiten nu håller på att lägga sig.

Fast idag fick jag tag i Vigiland och man blir förundrad hur dåligt det kan bli. Okej Mange makers var dåligt, Markoolio var dåligt men Vigiland ...öhh det här är ren skit. Två finniga tonåringar med ett E-jay program? Talanglöshet så det heter duga.  De är ju inte direkt själva heller. Jag börjar finna att mina medmänniskor i Sverige är dumma i huvudet på riktigt. Förlåt melodifestivalen ni är inte sämst längre, det här är sämre, mycket sämre. 

Ja slutar det inte med EDM här har vi förlorat det svenska musikundret.

Fast jag tröstar mig med att motreaktionen kommer nog. Dessutom tror jag att motreaktionen har talang för det är något inte dagens ungdomar har fått höra eller se.


No comments:

Post a Comment