Monday, April 4, 2016

Ledigt?

Folk som jobbar med sina egna företag vet inte vad semester är. Brukar vara så man jobbar med sin passion och det där med ledighet går i andra hand. Man får liksom lägga in ledighet i schemat. Jag har återhämtat mycket av det som blev liggande sen SXSW så i söndags så tog jag några timmar ledigt ( lyckades inte hela tiden så några artister hade möten på skype på kvällen). Fast jag hann åka på en riktigt bonn-auktion utanför Katrineholm.

Något säger mig att de som håller på inom musikindustrin oftast nördar in sig på något annat. Brukar vara så de som inte gör det brukar bli dagfjärilar i branschen. Flipperspel, mat och auktioner är något jag håller mig till.

Igår fick jag vuxenpoäng genom att ropa in linnehanddukar i parti. Åkte hem och plöjde ett antal avsnitt i Gordon Ramsay:s receptserie som finns på Youtube. Lyckades spela lite flipper och testa en del som Gordon lärde ut.

En annan sak jag också gör är att jag slutat se på tv-serier, ser nästan bara fakta program numera. Ska jag glo på dumburken så ska jag försöka lära mig nåt.


No comments:

Post a Comment