Saturday, April 23, 2016

Du måste vara driven

Det var en manager som kontaktade mig för några månader sen och prompt skulle ha ett möte om något viktigt (troligtvis ett band). Jag är väl sisådär intresserad av att sitta i ett möte och diskutera ett band jag aldrig har hört. Tenderar bara bli ett waste of time. Samtidigt jag ger hen en chans, hen är i uppstartsskede och kanske behöver lite hjälp.

Så jag skickar över en tid att jag befinner mig i Stockholm där hen sitter imorgon. Får till svar att det inte går för att hens barn är sjuk så det blir inget möte. Helt ok, så kan det vara. Det blir lite mejlande fram och tillbaka för att hitta en ny tid. Det är en föreläsning i Stockholm som många ska gå på så jag föreslår att man kan slå två flugor i en smäll. Vi kan ta mötet före eller efter föreläsningen. Det skulle gå bra. Dagen kommer och jag är inne på föreläsningen och får ett meddelande att hen kunde inte för att hen var tvungen att hämta på dagis.

Okey, mer mejlande och jag skickar olika tider men inget passar. Visst jag är inte så lätt med mina tider då jag är mycket ute och reser, men jag gav olika tider kvällar, helger dagtid olika veckor. Men det var allt hen skulle åka på semester med familjen till att då kunde hen inte komma från.

Till slut så skiter jag i det hela. Det är hens möte jag behöver inte hen. Allt rinner ut i sanden. Den här personen ska ju representera ett band. Stackars band som kanske inte alls vet att deras manager inte kan ta möten på grund av olika familjegrejer. Man måste liksom fatta att det här är inte ett 9 till 5 jobb och du har helgerna lediga som hen tycks tro. Nu var det dock att jag även la in i vanliga arbetstider, men där var det viktigare med barnens lov och familjens semester.

Det här är ett hopplöst case, rätt vanligt hopplöst case. Det vanliga är också att de har gått ut någon utbildning och så fort de har gjort det så ska jobben bara hoppa fram och man ska kunna lulla på i sin 9 till 5 värld går runt och skryta att man jobbar i musikbranschen men tar inga risker och lägger inte in några extra mil. Även om bandet hen har är världens bästa. Deras management drar ned hela grejen. Hur bra de än är så vet jag att deras management inte kan ta några större risker eller lägga ut den extra tid som krävs.


No comments:

Post a Comment