Thursday, February 4, 2016

Schlager skandaler och Manifest on Tour

Så var Anna Book diskad. Annars hade jag räknat det här som ett PR trick. Men den stackars jävel som sitter med körschemat för melodifestivalen i år är nog inte så jäkla glad. Att ta ut en hel låt, ja det är mycket tv tid som ska ersättas...med vad?

Fast det som gör mig förbannad är att man får in över 2000 bidrag ( kan vara fler orkar inte kolla upp, har för mig att det är runt 2000). På dessa otroligt många bidrag så tar man ut ett par stolpskott som sitter och skickar in samma låtar. Det ska inte kunna hända. När man hör låten undrar man också hur i helvete kom den med från början, den höll ju inte ens för MOLDAVIEN!!! Ett fucking jävla musikaliskt u-land där de spelar eurodisko från 92. Den klarade sig inte ens där.

Vem av Sven-Inge Sjöberg, Lennart Wastesson, Larry Forsberg är det som sitter och mutar Christer Björkman? Kan inte SVT bara kasta ut dessa pinsamma människor som inte ens kan komma med i Moldaviens uttagning.

Jag var nere på Manifest on Tour. Ärligt talat Christer Björkman. Allt som spelades där ikväll kunde lätt ha slagit ut allt du presenterat de senaste 10 åren i mello, lätt. Du är ett hån mot det svenska musikundret. Ett hån mot seriösa låtskrivare.

Så jag såg det som min uppgift att tala om för alla där på Mainfest att aldrig förnedra sig hos dig Christer och dina urusla låtskrivare. Så hädanefter ni som skriver för mello, ni är sämre än eurodisko i forna östblocket.

Här är ett kort på en riktig artist Dimpker Brothers.

Det här är vad som slår Sven-Inge Sjöberg, Lennart Wastesson, Larry Forsberg som genast borde byta yrke.


No comments:

Post a Comment