Wednesday, December 23, 2015

Virrpannan

Träffade på en artist på ett releaseparty för ett tag sen. En sån här riktig virrpanna. Av en slump hade hon lyckats kommit in genom någon kompis. Jag känner igen henne sen förut. Hon hade ihop det med en gitarrist som är lika stor virrpanna han också. Varför hon är legendarisk på kontoret är att hon försökte få oss att ta bort andra artister på nätet som hade samma namn som henne. Till saken hör att hon använde ett vanligt namn t.ex Jennifer. Egentligen var det hennes gitarrist (som kanske var hennes pojkvän också) som också var hennes manager som hade de här kraven. Tyvärr går ju sånt ut över artisten så folket på kontoret ja de minns hennes artistnamn som blivit helt synonymt med hur blåst man kan bli. Vi kan ibland säga saker som ...den här personen är så där Jenniferblåst och alla vet vad man pratar om.

Vad de gjorde var alltså att försöka få alla som heter Jennifer att ta bort från Spotify. Ja även kända Jennifer som Jennifer Brown skulle bort. Utländska, ja allt. Det roliga var att någon då lite fint nämnde att de andra som var före hade ju haft namnet längre så de kanske gjorde intrång på något copyright.

Det fick effekten att de blev jätterädda och höll på ett år att regga namnet. Om man nu kan sånt där så går det inte att regga vanliga förnamn. Men det hela blev nästan en sport att berätta det senaste korkade de gjort.

Där på festen så står hon plötsligt. Ni har säkert sett filmen polisskolan. I scenen med hästen se den här

Jag hade ungefär samma ansikte som poliserna. Det hör till att det hela slutade med att artisten stolt presenterade att de blivit signerade med killen som upptäckte Milli Vanilli i London och skulle nu slå stort i utlandet.

Jag föröskte luska vad som hade hänt med det där utan att bli avslöjad att jag visste hela historien. Givetvis så kan inte snubben som upptäckte Milli Vanilli göra något åt den här virrpannan. Ju mer hon berättade ju mer blev jag som i polisskolan. I alla fall när hon väl gått därifrån så frågade jag resten av personerna jag stod med om de visste vem hon var. Alla hade tydligen samma historia att berätta, de var runt överallt.

No comments:

Post a Comment