Tuesday, December 8, 2015

Prata i telefon

Har just spenderat en timme med en demo artist i telefon. Grejen är väl att de inte kan något. Samtidigt så verkar de inte ta tag i saker och kolla upp det. Jag vet inte om det är en återspeglig av samhället vi byggt där de flesta är som hjälplösa offer. Minsta lilla motgång och man sätter sig ned och bara stirrar ut och beklagar sig att livet är hårt.

Samtidigt är det också så att man är otacksam mot den hjälpen man får. Att jag spenderar en timma med min kunskap som tagit 25 år att få ihop och det kostar mig 60 min i arbetstid reflekteras inte över. Det är en självklarhet att jag ska ha en väg ut som gör att den här artisten ska slå och bli superstjärna.

Problemet ligger dock i att eftersom ingen efterforskning har gjorts så är det bara självklara saker som avhandlades som att vara registerad på STIM. Råd som att åk ut och spela blir kommentaren ”men det är ju jobbigt att få en spelning, jag får ju så många nej”.  Sen kommer det som alltid kommer ”känner du till någon som kan fixa det åt mig”.


Va fan! Jag ska ge av min tid och jag ska göra jobbet åt dig. Dessutom om jag skulle ge dig en kontakt så skulle du komma tillbaka till mig och vara förbannad på att personen jag gav dig som kontakt sade nej. Det finns ett skäl varför de flesta inte tar samtal från demo artister.

Dagens låt

No comments:

Post a Comment