Tuesday, December 15, 2015

PR på sista kronan

Om jag bara hade en dollar kvar skulle jag lägga den på PR, ska tydligen Bill Gates sagt. Kommunikation och PR är faktiskt det som behövs. De flesta i musikindustrin hoppar över den biten och lägger allt på produkten. För det är ett jävla tjatter om vilken producent som ska hyras eller studio med pryttlar som ska användas. Hur det ska marknadsföras är allt för ofta ett senare problem. Allt för ofta att man borstar över det och bara släpper ut det hela och hoppas att den fina produkten skiner ändå.
Ta nya PR vägar är också helt galet. Nä gjorde Bob Dylan så här 1979 ska jag också göra så, trots att det är en ny tid och helt andra förutsättningar.
Hela dagen har vart full med just sånt här bakåtsträvande. Så ni min PR guru avslöjade att de jobbar på något stort fick jag tillbaka lite kraft. Dax att gå och spendera den där kronan.

Dagens Låt

No comments:

Post a Comment