Monday, May 16, 2016

Kungl. Musikaliska akademien är helt oseriösa.

Kungl. Musikaliska akademien söker Ständig sekreterare.

http://www.musikaliskaakademien.se/omakademien/akademiensokerstandigsekreterare.1061.html

Tänkte man kunde söka...men här är kvalifikationerna:

Kvalifikationer: för tjänsten krävs en kvalificerad utbildning på musikområdet, gedigen och bred kontakt med det svenska musiklivet samt erfarenhet av internationellt arbete. Vidare krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt administrativ erfarenhet.

Jag känner väl till det svenska musiklivet. Internationellt arbete jovars det har jag väl. Uttrycker mig i tal och skrift när jag känner för det.

Fast det är ju intressant att den här kvalifikationen finns. Den stämmer inte överens med vad de här håller på med. De har ingen kontakt med det svenska musiklivet eller jo de har kontakt med amatörerna. De som gör oseriös musik som jazz, konstmusik och klassisk musik. Amatörer som lever på statliga bidrag för att få uttrycka sig. Amatörerna som faktiskt inte gör riktig musik.

Kungl. Musikaliska akademien skulle bara kunna önska att de har ett seriöst nätverk. För all ha väl hört talas om de här fanatiska artisterna och tonsättarna Sven Ahlbäck, Anna Larsson, Joakim Milder, Eva Nässén, Henrik Strindberg?

Jag har faktiskt stött på dem i amatörträsket där de riktigt oseriösa rör sig. Tex Joakim Milder har spelat med Sister Majs Blouse som har under 1000 lyssningar på Spotify och har fel i metadatan.
Det här är förfärligt mer oseriöst än det här går inte att komma. Gick vidare till Sven Ahlbäck.
Den fantastiske Sven Ahlbäck har lyckats samla ihop 12000 streams, totti, det är vad ett demo band från Huddinge drar ihop. Eller fantastiska Victoria Borisova-Ollas som inte har några lyssningar alls, nej inga alls på Spotify. Sämre än de som startar på Studiefrämjandet idag de har i alla fall sina föräldrar som lyssnar. De andra är osökbara.

Varför har vi det här? Nej du får inte bara göra musik för att du tycker det är kul. För då är det en hobby och vi kan införa Kungliga akademin för modelljärnväg.  Jag skulle inte låta en institution betala att jag ska göra motorsågsstatyer i betong. De säljer inte, de är kul att göra
men för i helevete det ska inte stöttas för de har inget konstnärligt värde. Lika lite som det här har ett konstnärligt värde. Tyvärr Sister Majs Blouse bör inte ens anses nå verkstatus

Nej jag söker inte. Att sitta med de som gör oseriös musik vägrar jag. Sen kommer dråpslaget, de tar inte emot ansökningar på email bara med brev. Hallå verkligheten ringer. Det här är mer än oseriöst!

No comments:

Post a Comment