Tuesday, January 5, 2016

Nya regler om organisatorisk och social arbetsmiljö

Nya regler om organisatorisk och social arbetsmiljö. Ja jävlar fick det här från arbetsmiljö verket. tydligen nya regler att brister i den organisatoriska och sociala arbetsmiljön kan leda till sömnstörningar, ryggont och depressioner.

Hmm min arbetsdag igår såg ut som följande.

Runt klockan 7 till 8, Hunddjävlarna väcker mig för att de vill gå ut, busa, bitas i tårna e.t.c.
Så jag pendlar till jobbet runt den tiden, det vill säga byter rum. Hinner kolla de värsta mailen som kom under natten, samt telefon mailen, sätter stora mailen på nedladdning.

runt kl 9 till 10. Är det morgonmöte. Här bestäms dagens lite olika projekt. Ja vi äter och jobbar samtidigt.

från kl 10 till kl 15. Jobb, idag var det uppdatera en hemsida, skicka 300 mail till olika kontakter. Fixa en bild åt en av våra artister. Ladda upp dagens releaser mot digitaldistributionen. Prata med några kunder. Gå igenom 250 mail.

kl 15 till 16 gå ut med hundarna. Passar på att ringa ett par jobbsamtal samtidigt.

Kl 16 till 21:00 Lägga in ett antal pitchar för Tv serier och reklamfilm. Skriva en biografi. Klippa lite film. Promota på sociala medier. Radera onödiga adresser i registret.

Kl 21:00 kommer på att jag är hungrig. Fortsätter jobba med utskick
Kl 22:00 Inser att jag måste åtgärda hungern går och lagar mat.
Kl 23:00 äter lunch/middag och ser på GW Persson hummandes om något brott.
KL 00:00 funderar på att ta tag i några saker till men skiter i det och går och lägger mig.

Nästa dag repeat, spelar ingen roll om det är helgdag, lördag eller söndag.

Tror ändå jag är lyckligare än de flesta på sitt jobb ändå.

Ändå står det att ohälsosam arbetsbelastning är ett av de främsta sakerna. Jag tror mer att folk har skitjobb de inte trivs med, De går mest dit för att de har roliga arbetskamrater, tog man bort dem så skulle 70% inte gå till jobbet.

No comments:

Post a Comment