Saturday, January 16, 2016

Nästa år planerar jag att komma ut live med musiken

Nästa år planerar jag att komma ut live med musiken….STOPP, du har alltså inte vart ute med musiken på livesidan än? Det här är typiskt många artister man säger nej till. Det här typiskt artister som lever i någon slags fantasivärld.  Sitter i studion som Abba i videon ”Gimme Gimme Gimme”.  Sen när man är klar ”nöter man lite gummi på Europas vägar”. Jo tjena du har sett för mycket film.

Genom att man vet att om de inte nu har vart ute på livesidan kommer det bli ett helsike att få ut dem. Det finns ju ingen live publik att vända sig till. Allt för ofta vill de luta sig tillbaka på släppen och ett bokningsbolag, för att senare gnälla på att bokningsbolaget inte gjorde tillräckligt mycket.

Nej det är ju klart. Bokningsbolagen kan ju inte trolla.

Det här är en klar sak att artister idag inte fattar hur mycket som krävs för att ta sig fram. Det går inte att utelämna delar som man gjorde förr. Om du gör det måste du ha väldigt speciella grejer och ett väldigt driv på en annan kanal. Inte sitta och damma i en studio. Hitintills har jag aldrig stött på det drivet och den fokuseringen. Kanske det kommer men jag tror inte de flesta klarar av det där.

Styrkan ofta med gamla artister är att de testade sina låtar live innan de spelade in dem. De trixade och fixade med dem medan de testade sakerna på live publik.  Att tro att man gör rätt direkt är inte att rekommendera. Därför brukar jag tappa intresset när artister uttrycker sig på det viset.


No comments:

Post a Comment