Wednesday, January 6, 2016

Julkort så här i efterhand

Det här inlägget kommer jag publicera lite senare, efter jul men jag skriver det idag.

Vi fick ett julkort idag. Visserligen börjar väl det här med julkort att ta bara bli att man skickar ett mess på facebook. Fast det är ett bra sätt att påminna folk. Trots allt vi hanterar över 10 olika artister och jag vet bara en som skickar korten. Det kortet brukar hamna på kylskåpet och man blir påmind om artisten i princip varje dag. Rätt bra marknadsföring för lite pengar.

Det julkortet vi fick idag kommer inte ens från våra artister utan en kanadensisk country duo som vi har hjälpt med lite olika saker. Egentligen ett par mindre prylar men som det ofta är utomlands, de fattar vad allt man gör kostar och hur mycket det kan betyda. De vet också hur man håller igång sitt nätverk och kör vidare. Jag hoppas verkligen att de slår igenom för den stora massan för de har verkligen försökt och är väldigt talangfulla.

Det där julkortet handskrivet och allt kommer dock göra att jag kommer fixa ytterligare några saker åt dem. Så deras investering i frimärket kommer att vara bra.

Fast det man blir mer förundrad över är hur vårt eget stall och artister runt oss inte fattar den här biten. Jag kollade runt lite bland andra skivbolag och ingen av de andra hade heller fått julkort eller något annan visad uppskattning förutom från några andra utländska artister.

Det är därför det här inlägget kommer efter jul, det kan ju vara så att det kommer inom några dagar fler kort. Skulle de se det hela skulle de dock skicka och det är inte riktigt meningen, inte det att jag vill ha en massa julkort. Det är mer intressant och se om folk kommer ihåg vad man gjort för dem.

Tyvärr ligger myten lite tät kring det här. Man är bara tacksam för den där personen som tog dig upp till stjärnorna. Att det vara flera på samma gång har många glömt bort. Det är så mycket bättre historia att det kommer in en person just när du är som mest fattig och utan hopp och bara fixar allt. Fats det är ju aldrig så det går till, men det är en bra story.


Så har jag skickat ut något själv? Jo faktiskt, de artister som ligger på vårt management har vi fixat fram julklappar och kort till alla på kontoren de jobbar med runt om i världen. Vi vet nämligen att de själva aldrig kommer komma på tanken att skicka något enkelt till de personer som jobbat häcken av sig under året för deras karriär. En del av management är att tänka på sådana saker, det är det vi har procent för att göra.


No comments:

Post a Comment