Friday, January 15, 2016

Du måste ha visst grundläggande när du ger ut musik!

Jag tror inte någon artist skulle gå med på att de inte kunde spela sitt instrument. Att jag gick med i ett band som gitarrist och inte ser skillnad på en bas och en gitarr. Att sedan i replokalen sätta sig ned och gnälla för att det här var ju svårt att hålla ned strängarna på gitarren. Att sen man måste röra andra handen är ju jobbigt. Tror knappast det är acceptabelt.

Tydligen när man ska ge ut musik så är det beteendet tydligen acceptabelt, för det är ju svårt. Ska tala om en sak att lägga ut saker på Spotify är enklare än att spela gitarr men de flesta orkar inte ta reda på vad de grundläggande sakerna är.

Man måste förstå att om du ger ut musik så är du ansvarig utgivare i grund och botten. Att ge ut musik är inte som att lägga upp ett facebook inlägg. Det krävs viss info och saker runtomkring.

Nej vi ska inte göra allt åt dig. Om det är så tycker jag att jag ska få komma på era spelningar och spela icke gitarr. Helt enkelt du får ta dig kragen och ta reda på lite saker. Om du tycker det är så svårt... GE INTE UT MUSIK ÖVERHUVUDTAGET.

Man har sådan här fall var tredje dag där man bara skulle vilja säga, ge inte ut musik överhuvudtaget. Är det ingen annan som vill ta hand om det för att det inte håller måttet. Ja ge inte ut det då.

Den stora nackdelen med de nya digitala systemen är att för många puckon ger sig in på att försöka. Den delen av branschen är för alltid förlorad där man kunde rensa ut det värsta. Det kommer ge konsekvenser och jag tror under 2016 kommer vi börja se dem i en väldigt hög grad.


No comments:

Post a Comment