Friday, January 22, 2016

Ålder i en annan vinkling.

Okey så om jag tog mig i kragen och bara tränade skiten ur mig på fotboll så borde jag kunna bli fotbollsproffs? Att jag är 40 år borde väl inte hindra mig? Att man tar ut proffsen när de är så små som 10 år? Tydligen för musiker är det här realitet. Vi andra som bor på den här planeten skulle mest avråda att göra en sådan här plan.

Okey fotboll krävs kanske mer kondition och det tar lte att bygga upp. Vi tar golf istället. Visst det kräver kondition men inte på samma sätt. Så jag tänkte sätta igång att bli golf proffs idag. Jag har ju grönt kort som jag inte spelat med på 25 år. Men om jag ligger i borde jag ta mig in på touren på två år. Även här så är det tydligen en realitet som musiker att den här planen känns okey. Resten inser nog att lite svårare är det nog att bli golf proffs.

Tränare då...nu behövs ju bara bollkunskap. Fan jag spelade boll när jag var ung. Kanske skulle slå en signal till Ajax eller Barca och kolla om det finns en tränarplats. Jag vill givetvis ha grym lön och skönt hus vid stranden.
Det här är också realitet för musiker. Vi andra kanske har lite svårt att tro att det bara är att valsa in.

Lite den här mentaliteten får jag in av folk som är 55 år spelar musik och jodå nu ska de satsa på en musikkarriär när de blev avpolletterade från jobbet. Tyvärr det är lite samma sak som de andra exemplen. Du behöver göra mängder med saker innan det slår igenom. För rent teoretiskt går det. Jodå jag skulle säkert klara av de tre sakerna. Men risken är så obefintlig att det inte ens är värt att försöka.



No comments:

Post a Comment