Saturday, December 19, 2015

Att söka nytt bolag

Råkade ta fram en mapp med gamla demos. Kollade lite på vad som hänt med alla lovord med guld och gröna skogar som banden lovar. Först hade vi ett band med hit känsla som hade släppt en ep på ett svenskt bolag som jag känner. Det här bolaget var stort på 90-talet men är rätt avsomnat idag. Bandet sökte runt efter ett nytt bolag. Gissar att man är rätt missnöjd om man söker runt så där. Det fick mig skeptiskt redan när jag såg mailet första gången. Bandet lovar också att deras material är jättehittigt.


Jag gick ut på Spotify och kollade om de nu fanns där. Jodå mycket riktigt så fanns den utgiven….på samma bolag som den första. Ja för så är det, om ett band har vart på ett bolag blir man skeptisk. Varför lämnade de bolaget? Varför släppte bolaget ifrån sig dem? I det här fallet vet jag att bolaget suger, fast nu tycker jag bandet suger mer. Om de inte gillade bolaget varför vara så kåt att ge ut igen, dessutom på en dålig deal (jag ser vad de har för distribution). Ja ja hitsen uteblev inte ens över 1000 lyssningar på Spotify.

Dagens låt

No comments:

Post a Comment